Przewijane tło w Scratch

Jak myślisz, w jaki sposób realizowane są projekty z przewijaniem tła? Takie, jak np. Flappy Bird, albo nawet Mario?

Okazuje się, że scrollowanie (przewijanie) tła to zazwyczaj sprytny zabieg. Tło, o dziwo traktujemy tutaj jak DUSZKA. A zatem jeśli bohater naszej gry lub animacji będzie miał poruszać się w prawo, to zwyczajnie wszystkie inne narysowane obiekty (chmurki, drzewa) przesuwamy w lewo. Sam kot (bohater gry, główna postać) pozostaje zawsze w tym samym miejscu. Czasami jedynie obracamy go w odpowiednim kierunku i zmieniamy kostiumy, żeby zasymulować kroki. 

Oto przykład (póki co same chmury), sprawdź kod:


Poniżej znajduje się tutorial, który przedstawia krok po kroku, wykonanie podobnego projektu. Film jest w języku angielskim. Zwróć uwagę, że na filmie narysowano już "całość" a zatem drzewa, kamienie, ścieżkę, chmury, etc. Spróbujesz sam? Powodzenia!



Komentarze