Włamujemy się do Scratcha!
Zastanawiałeś się kiedyś, jak wygląda plik projektu Scratch? Tworzysz grę, program, labirynt, czy historyjkę animowaną. Dodajesz grafiki, część z nich tworzysz od zera. Co dalej?
Czasem do tego dochodzą dźwięki, może jakiś podkład muzyczny. No i najważniejsze - kod. Tak, kod, czyli polecenia, bloczki. Przecież trzeba to jakoś oprogramować. No dobrze, projekt gotowy, ale jak on wygląda?
Zajrzyjmy do pliku .sb3, postarajmy się włamać do pliku Scratcha. Oczywiście bardziej "włamać się" bo zamiast hackowania, użyjemy tu pewnego triku i mało znanej właściwości skryptów Scratcha. Otóż...plik, projekt Scratcha, który możemy pobrać na dysk to w rzeczywistości ARCHIWUM, czyli plik skompresowany. Rozpakujmy go, żeby móc wyciągnąć z pliku pojedyncze zasoby: obrazy, dźwięki oraz sam kod.
Komentarze
Prześlij komentarz